Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Demonstrační program pro předmět IZU
Míšová, Miroslava ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje vypracování studijních aplikací pro předmět Základy umělé inteligence. Tyto aplikace mají za vzor starší applety, které využívají nástroje, pro které skončila podpora. Pro jednotlivé aplikace byl vytvořen objektově orientovaný návrh a ná sledně byly implementovány. Při vytváření byl dbán důraz na jednoduchost uživatelského rozhraní a na možné další rozšiřování aplikací.
Využití simulačního modelu na vývoj automatického algoritmu pro tvorbu routovací tabulky a ohodnocení cesty v dopravníkovém systému
Weyrová, Dominika ; Simeonov, Simeon (oponent) ; Hromková, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím simulačního modelu na vývoj automatického algoritmu pro tvorbu routovací tabulky a ohodnocení cesty v dopravníkovém systému. Zahrnuje rešerši problematiky modelování a simulace výroby a problematiku prohledávání stavového prostoru s analýzou dostupných prohledávacích metod. Simulační model dopravníkového systému je vytvořen v sofware Tecnomatix Plant Simulation, kde je následně vyvíjen a testován algoritmus pro automatickou tvorbu routovací tabulky pro směrování a ohodnocení tras dle statických kriterií. V práci je uveden návrh principu algoritmu pro ohodnocení tras dopravníkového systému se zahrnutím dynamických kriterií a jeho optimalizace.
Šachový program s různými variantami šachů obsahující novou figuru
Dostál, Martin ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou a zhodnocením metod a algoritmů potřebných k úspěšné implementaci šachového programu. Uvedeny jsou jak základní principy těchto metod a algoritmů, tak i další dnes využívaná rozšíření s cílem implementovat kvalitní šachový program hrající různé varianty šachů obsahující novou figuru. Práce představuje základní pilíře každého šachového programu, kterými jsou reprezentace šachovnice, prohledávání stavového prostoru, ohodnocování stavu hry a nutné změny pro implementaci nových šachových variant. Pro přehled jednotlivých metod je v práci uvedeno porovnání jejich náročnosti.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
This work focuses on Watson-Crick languages inspired by DNA computing, their models and algorithms of deciding the language membership. It analyzes a recently introduced algorithm called WK-CYK and introduces a state space search algorithm which is based on regular Breath-first search but uses a number of optimizations and heuristics to be efficient in practical use and able to analyze inputs of greater lengths. The key parts are the heuristics for pruning the state space (detecting dead ends) and heuristics for choosing the most promising branches to continue the search. These two algorithms have been tested with 20 different Watson-Crick grammars (40 including their Chomsky normal form versions). While WK-CYK is able to decide the language membership in a reasonable time for inputs of length of roughly 30-50 symbols and its performance is very consistent for all kinds of grammars and inputs, the state space search is usually (89-98 % of cases) more efficient and able to do the computation for inputs with lengths of hundreds or even thousands of symbols. Thus, the state space search has a potential to be a good tool for practical Watson-Crick membership testing and is a good basis to further build on and further improve the efficiency of the algorithm.
Vizualizace rezoluční metody
Smetka, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou automatického dokazování ve výrokové a predikátové logice. V teoretické části je popsána výroková a predikátová logika v návaznosti na systém jejich automatického dokazování pomocí rezoluční metody. V práci je dále popsán návrh a implementace programu, který se skládá z terminálu a serverové části. Program hledá důkaz nesplnitelnosti zadané formule a vizualizuje jednotlivé kroky vedoucí k nalezení řešení. V závěru je vyhodnocena implementace řešení a práce jako celek a také jsou popsány další možnosti rozšíření.
Scrabble pro mobilní telefony
Kaněčka, Ondřej ; Kunc, Michael (oponent) ; Schönecker, Rudolf (vedoucí práce)
Práce zkoumá možnosti vyhledávacích algoritmů a slovníkových datových struktur na platformách s omezeným výpočetním výkonem a dostupnou pamětí (typicky jde o mobilní telefony) a ukazuje jejich výhody a nevýhody v souvislosti s touto platformou. Konkrétně se zabývá jejich uplatněním ve známé stolní hře SCRABBLE. Používá Appel-Jacobsonův vyhledávací algoritmus na hledání možných tahů. Algoritmus má k dispozici slovník se všemi slovy, který je uložen v tzv. struktuře DAWG, která umožňuje slova rychle vyhledávat a současně zajišťuje kompresi obsažených slov, takže je velikost slovníku v paměti vzhledem k cílové platformě dostatečně malá. Výsledná Java aplikace pro mobilní telefon (MIDP 2.0) přidává grafické rozhraní a ovládání hry a umožňuje tak hraní hry SCRABBLE jak proti umělé inteligenci, tak proti jinému člověku.
Robotické skládání Rubikovy kostky
Lukšíček, David ; Zuth, Daniel (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, realizací sestavení a zprovozněním robotického systému pro automatické skládání hlavolamu Rubikovy kostky. V úvodu práce jsou představeny některá již existující řešení dané problematiky. Následuje kapitola o návrhu konstrukce. Práce se v poslední části zabývá softwarovým zprovozněním celého systému a ekonomickým zhodnocením.
Generátor a řešitel hry sudoku
Polínková, Eliška ; Čermák, Martin (oponent) ; Goldefus, Filip (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o způsobech generovaní a řešení hry Sudoku. Popisuje možné přístupy k problému řešení, a to: využití logických metod a využití metod prohledávání stavového prostoru. Praktickou část této práce tvoří návrh a implementace aplikace umožňující generování, řešení, ověřování vlastností, vytváření vlastních zadání a export her do formátu XML.
Program pro automatické hraní her Solitaire a Miny
Přikryl, Stanislav ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, následně naimplementovat, a nakonec otestovat program, který bude automaticky hrát hry Solitaire Klondike a Hledání min. Tohoto cíle bylo dosaženo s využitím programovacího jazyka Python. Podařilo se vytvořit program, který je schopen odehrát hru Hledání min s 91\% úspěšností dokončení hry bez šlápnutí na minu a~program, který je schopný hrát hru Solitaire Klondike, rozhodovat se o tom, který tah použít jako další a má-li hra řešení, hru úspěšně dohrát. Výsledky této práce umožňují čtenáři lépe pochopit problematiku obou her a zákonitosti, které je nutné řešit během implementace programu, který má sloužit k automatickému hraní her. Tato práce taktéž čtenáři nastíní různé postupy, které lze při implementaci podobného programu použít.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
This work focuses on Watson-Crick languages inspired by DNA computing, their models and algorithms of deciding the language membership. It analyzes a recently introduced algorithm called WK-CYK and introduces a state space search algorithm which is based on regular Breath-first search but uses a number of optimizations and heuristics to be efficient in practical use and able to analyze inputs of greater lengths. The key parts are the heuristics for pruning the state space (detecting dead ends) and heuristics for choosing the most promising branches to continue the search. These two algorithms have been tested with 20 different Watson-Crick grammars (40 including their Chomsky normal form versions). While WK-CYK is able to decide the language membership in a reasonable time for inputs of length of roughly 30-50 symbols and its performance is very consistent for all kinds of grammars and inputs, the state space search is usually (89-98 % of cases) more efficient and able to do the computation for inputs with lengths of hundreds or even thousands of symbols. Thus, the state space search has a potential to be a good tool for practical Watson-Crick membership testing and is a good basis to further build on and further improve the efficiency of the algorithm.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.